preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
ŠKOLSKO ZVONO

NIŽI RAZREDNI ODJELI

            (I.-IV.)

1. SAT    8:00-8:45

DORUČAK ( 15 min)

2. SAT    9:00-9:45

3. SAT   9:50 - 10:35

REKREACIJA (10 min)

4. SAT   10:45-11:30

5. SAT   11:35-12:20

RUČAK (20 min)

6. 12:40-13:25

7.13:30-14:15

AUTOBUS

8.14:30-15:30 - B1

9.15:30-16:30 - B1

VIŠI RAZREDNI ODJELI

         (V. - VIII.)

1. SAT      8:00-8:45

2. SAT      8:50-9:35

DORUČAK (15 min)

3. SAT    9:50-10:35

REKREACIJA (10 min)

4. SAT    10:45-11:30

5. SAT    11:35-12:20

6. SAT      12:25-13:10

RUČAK (20 min)

7. SAT      13:30-14:15 

AUTOBUS

8. SAT    14:30-15:30 - B1

9. SAT  15:30-16:30- B1

AUTOBUS

 

Vijesti

Dan planeta Zemlje

(Paula i Nikolina, 5.raz.)

Svakog 22.travnja, u cijelom svijetu se obilježava Dan planeta Zemlje

Prvi puta je obilježen 22. travnja 1970. godine masovnim demonstracijama za okoliš, u kojima je sudjelovalo više od 20 milijuna ljudi. 

U Hrvatskoj se organizirano obilježava od 1990. godine.

Svrha je upozoriti na opasnost koja prijeti životu na Zemlji uslijed naglog razvoja i nedovoljne brige za okoliš. 

Dan našeg planeta obilježili smo različitim događanjima u školi.

Pogledajte opširnije..

 


Projektna nastava provodila se kroz različite predmete sve sa temama vezanim uz očuvanje našeg planeta Zemlje.

Učenici 8. razreda na matematici bavili su se potrošnjom i uštedom vode u kućanstvu uspoređujući veličine u litrama i metrima kubnim. Izradili su modele kocke u veličini jednog metra kubnog i jednog decimetra kubnog te zorno prikazali količinu potrošene vode. ( ako netko ne zna 1dm= 1 litra smiley)

Školski cvjećari uredili su okoliš škole i posadili cvijeće. Posebno su posadili perunike koje su zaštitni znak naše školske zadruge.

 

Na satovima hrvatskog jezika učenici sedmih razreda pisali su literarne radove na temu prirode i zaštite okoliša.

Onečišćenje okoliša

            Prije je bilo bolje vrijeme, sve je bilo urednije, nije bilo toliko tvornica koje su onečišćavale prirodu. Danas je čak i teško disati u gradu zbog smoga i prljavštine koju stvaraju tvornice.

            U Hrvatskoj je slobodno bacanje smeća po ulicama, no bilo bi bolje kad bi postojale zabrane jer bi biljke tada bolje rasle, imali bismo zelene i uredne travnjake i parkove, ali teško je uvjeriti ljude u takvo što. Ljudi misle da im okoliš neće uzvratiti, ali priroda pamti. Seljaci shvaćaju važnost prirode, imaju vrtove u kojima ubiru plodove kojima se hrane i bitno zdravije žive od ljudi u gradovima. Smatram da ljudi na selu kvalitetnije žive jer udišu svjež zrak dok u gradovima vlada gužva, stres, onečišćenje i gužva na svakom kvadratu. I djeca i odrasli u gradu bacaju smeće po travnjacima, po ulici iako su postavljeni koševi za smeće, no ljudi zanemaruju Majku Prirodu.

            Preporučio bih svima da ne bacaju smeće na ulicu, livade i travnjake nego da smeće lijepo bacaju u kante za smeće.

Luka Šut, VII. a 

Likovna grupa je naslikala portrete našeg planeta Zemlje.

enlightened

 

Očuvanje okoliša

            Današnja je situacija u svijetu poražavajuća. Svaki se dan sve više onečišćuje okoliš, a ljudi ne mare za to. Danas ili sutra možda nećemo osjetiti posljedice, ali za deset ili petnaest će se znatno osjetiti bijes prirode. Ubrzan način života i veliki gradovi uništavaju prirodu.

            U današnje vrijeme sve se okrenulo protiv prirode i okoliša. Kasnije bi moglo biti velikih posljedica poput uragana, požara, poplava... Prirodne katastrofe se već i danas događaju, ali u manjim količinama. Veliki gradovi najviše onečišćuju; brojne velike tvornice i automobili ispuštaju otrovne plinove koje udišu ljudi, a to i je razlog povećanja bolesti u gradovima. Onečišćenje vode je najgori problem jer ima premalo pitke vode. Brojke su poražavajuće, a stanje je loše. Sve je manje zelenih površina, a prevladava beton i asfalt. Na svakom koraku je neki komad smeća, već smo se naviknuli da hodajući cestom ili pločnik otpatke bacamo na pod bez obzira na koševe za smeće.

            Postoje mnogi načini kako zaštititi prirodu i okoliš. Primjerice, velike tvornice trebalo bi smjestiti izvan gradova jer u gradu žive brojni ljudi koji svakodnevno udišu zrak koji uzrokuje bolesti dišnog sustava. Pohvalno je što je počela proizvodnja automobila na struju ili plin čime je smaanjena količina onečišćenja, no to, nažalost, nije dovoljno. Ljudi bi se trebali više kretati i voziti bicikl. Time bi poboljšali svoje zdravlje, a i manje bi onečišćivali. Trebali bismo što više koristiti reciklirani papir, a ne sjeći nova stabala. Isto tako, skupljanjem starih boca može se i zaraditi, a od starih boca nastaju nove i to je još jedan način pomoći prirodi. Jednostavno bi se trebalo pridržavati uputa znanstvenika koji proučavaju promjene u prirodi.

            Iako sama ne slijedim sve savjete kako sačuvati okoliš, smatram da više čuvam nego što štetim, a svi bismo se trebali zapitati: kako danas pomoći prirodi...?

 

Lucija Tutić, VII. b

Od kaširanih starih novina učenici 7. razreda izradili su mobil Sunčev sustav.

 

enlightened

 

Okoliš

            Ne razumijem zašto ljudi jednostavno ne shvaćaju da očuvanje okoliša ne znači zatvaranje tvornica nego znači da kada baciš omot bombona na pod da se zapitaš što bi bilo da svi ljudi bacaju papiriće te da se nakon toga prestraviš slike okoliša u kojem bi tada živjeli. Više ne bi bilo cvijeća i veselja u proljeće, nego bi vladao smrad i tuga. Mnogi bi ljudi zaboravili kakav je prije bio prelijep okoliš dok se jednog dana ne bi svi zajedno udružili i odlučili ga počistiti od silnog smeća.

            Čudno je sada uopće razmišljati što bi se dogodilo da svi bacaju papiriće ili neke druge otpatke, no razmislite na trenutak što će se dogoditi ako tvornice i ljudi nastave sa zagađivanjem i onečišćenjem okoliša. Priroda će izgledati znatno gore nego što izgleda danas. Prilično sam siguran da čjudi ne žele živjeti u takvom svijetu.

            Ljudi stalno govore da se ne može živjeti bez struje ili automobila, a ne zapitaju se kako se tisućljećima živjelo bez modernih tehnologija. Želim čist okoliš, ali ne bih mogao živjeti bez struje ili mobitela jer ne želim zvučati kao svetac, nego želim biti iskren. Da me netko pita kako bih pomogao spriječiti onečišćenje okoliša, ne bih govorio da bih se borio protiv tvornica prosvjedima, nego bih rekao da kada bih hodao i vidio papirić na podu, podigao bih ga i bacio u kantu za smeće ili bih upozorio nekoga kada bih ga vidio da baca smeće na pod. Ne bih napravio veliku razliku, no opet se zapitajte kako bi izgledala priroda da svi samovoljno bacamo smeće kamo nas je volja,  a sad zamislite što bi se dogodilo da svi prestanu bacati otpatke? Slika u vašoj glavi je sad puno ljepša? Zapitajte se u kojem biste radije svijetu živjeli? Odgovor se nadmeće sam po sebi jer će svatko odabrati ljepotu okoliša.

            Nadam se da će vas ovo malo potaknuti na razmišljanje i da ćete se zapitati o posljedicama kada sljedeći put bacite papirić ili smeće.

Mihael Posavec, VII. a

enlightened

Na satovima fizike učenici 8. razreda se bave Sunčevim sustavom i položajem Zemlje u njemu. Možete pogledati u prezentaciji Sunce. Sedmi razredi su obradili teme vezane uz Zeljine veličine - masa, obujam, površina i duljina. Pogledajte u prezentaciji Zemlja - moj planet.

 

Pomoću programa za crtanje na informatici učenici petih razreda izrađivali su slike s ekološkim porukama.

 

enlightened

Onečišćenje okoliša

            Jutro je 2123. godine. Danas su izbori za predsjednika najrazvijenijeg grada na planeti Zemlji. Iako je tek 9:30, izabran je zao predsjednik Limenko koji ulijeva strah u kosti svojim zlim planovima. Najveći će grad na svijetu, prepun cvijeća i trave, pretvoriti u grad lima.

            Radovi su počeli na zgradama, stroj je postavljao lim, a u prolazu je naišao dječak s letećim ruksakom. Vidio je da na zgradi visi mirisno i rascvalo cvijeće, poletio je i ugrabio cvijeće koje je posadio u vazu. Tog se dana zakunuo da će spriječiti Limenka u onečišćenju okoliša. Sastavio je posebno odijelo i nabavio specijalno oruđe te si nadjenuo ime Ekoman.

            Odlučio se sukobiti s Limenkom, ali nije imao pomagače poput Limenka i njegovih Kiborga, snažnih i snalažljivih vojnika. Počeo je okupljati svoju vojsku, a preokret je nastao kada je upoznao Miška i Juru. Jura je posjedovao ogromnu snagu pri podizanju stvari, a Miška je imao najsnažnije šake. Udružili su se kako bi spasili okoliš. Zahtijevali su da Limenko napusti svoj položaj, no on je odgovorio: "Nikako! Ako želite da odem s vlasti, sukobite se sa mnom!"Dječaci su pristali i uskoro su se sukobili. Ubrzo su Ekoman, Jura i Miško bili na izmaku snaga. Ekoman je zapovijedio: "Jura, digni! Miško, udari!" Limenko i Kiborzi su se podizali, ali Miškova ih je šaka dokrajčila.  Morali su priznati poraz. Zemlja se zatresla, lim je počeo otpadati te se stvorila rupa koja je uvukla sav lim, Kiborge i Limenka.

            Ekoman, Jura i Miško u jedan su glas povikali: "Čovjek  u utrci s prirodom uvijek gubi, priroda je nepobjediva!" Dječaci su ostali prijatelji i živjeli su složno iščekujući nove borbe za obranu prirode.

Ivan Fiškuš, VII. a

enlightened

 

enlightened

Na satovima tehničke kulture ekološke teme su stalno prisutne. Učenici petih razreda proučavali su proizvodnju papira i njegovu ponovnu uporabu u svrhu uštede energije i zaštite okoliša. Pogledajte u prezentaciji Proizvodnja i recikliranje papira.

 

Pomoću starih plastičnih vrećica i crteža uredili smo razredne kutije za prikupljanje starog papira.

 

I školska ploča je bila ukrašena crtežima i ekološkim porukama. Na kraju smo u našim uređenim kutijama odnijeli stari papir u kontejner za prikupljanje starog papira u nadi da smo sačuvali koje drvo.

 

Učenici sedmih razreda na informatici i tehničkom informirali su se o načinima uštede energije i vode u kućanstvu.

 

Svoja sanznanja iskazali su na razrednom panou.

 

Na satovima prirode, biologije i kemije učenici su izrađivali reciklirani papir iz starih novina.

 

enlightened

 

Proljetna šetnja

Hodao sam zelenom stazom

Zelenom stazom trave.

Pored staze pisalo je: Vjesnike ne gazi!

Na pašu su već išle krave.

 

Vodopad jedan vidio sam čak!

U daljini začuo se glas...

Zove mama, bliži se mrak.

 

Trčao sam stazom nazad,

Trčao sam kući

I onda ugledao jedan predivan cvijet.

Pogledao sam ga u oči,

Bile su to oči boje lavande.

 

Daniel-Antonio Hedl, VII. b

enlightened

 

Šetnja u proljeće

            Krenuh ja u šetnju kad na veseloj procvjetaloj livadi ugledah zaigrani žuti jaglac kako poskakuje. Krenuh dalje pored brzog modrog potoka pokraj kojeg ugledah usamljeni ljubičasti šafran kako tuguje. Pokraj pataka vidjeh mirisnu travu kako ju ljulja vjetar. Usred mirisne trave uzdizao se uplakani usamljeni hrast koji je tugovao za crvenom propupalom trešnjom. Nakon uplakanog hrasta vidio sam pogrbljenu vrbu kako se veseli snježnobijelim ovčicama koje su pjevale na cvjetnoj livadi. Vratih se kući ispunjen prekrasnim prizorima.

Domagoj Hedl, VII. b

enlightened

Uratke su izložili u holu škole zajedno s plakatima kojima nas informiraju o raznolikostima živog svijeta na našem planetu i našoj zemlji te o zaštiti okoliša.

 

enlightened

 

Šetnja u rano proljeće

Žubor vode u rano proljeće

Pjev ptica, zov životinja.

Srne hrane svoje mlade

Krasan prizor prirode.

 

Miris cvijeća i dolazak proljeća

Sunčan dan izmamljuje ljude van.

Lijepa šetnja nikome ne škodi

Šetnja u prirodu je zabavna

Pa ju i ti pohodi.

Filip Vodopija, VII. b

enlightened

 

Cijela šuma je procvjetala

Cijela šuma je procvjetala.

Ptičice pjevaju,

Drveće se lagano njiše

Na proljetnom povjetarcu.

 

Zečevi skakuću

Igraju se po zelenoj travi

Između proljetnica i drveća.

 

Plahe srne pasu

Na prostranim proplancima.

Sve je veselo,

Sunčan dan...

Ivana Vinković, VII. a

enlightened

Novinarska grupa je popratila događanja i uredila panoe u holu.

enlightened

 

Šetnja prirodom

            Najljepša šetnja bila mi je s obitelji. Šetali smo u blizini naše kuće. Bilo je sunčano proljeće. Lijepa priroda igrala se sa samom sobom. Sve je bilo prekrasno. Sve je bilo prepuno mirisnog cvijeća koje je veselo pjevalo proljeću i nagoviještalo ga. Razdragane visibabe kao da su nam se klanjale i imala sam dojam kao da jedva čekaju da narastu i pokažu čar svoje ljepote svijetu. Ljubičasti šafrani pridružili su se visibabama u pjesmi. Žuti jaglaci su odlučili također zapjevati.     Što smo išli dalje, to smo više prodirali u srž zelene šume koja se budila iz zimskoga sna i veselila se našem dolasku. Priroda je žudno iščekivala proljeće. Kad smo izašli iz šume, ugledala sam livadu prepunu raznobojnog cvijeća. Zatim sam ugledala pjenasti potok koji je zaigrano plesao u ritmu pjesme cvijeća.

            Naša šetnja je potrajala, a nebo iznad nas bilo je plavo i kao da je i ono šetalo s nama.

Ana Blažević, VII. a

enlightened

Na satu engleskog jezika učenici 7. razreda izrađivali su brošure ekološke tematike, a dodatna nastava engleskog u petom razredu izradila je prezentacije os danu planeta Zemlje na engleskom. Oni nam također preporučuju stranice na engleskom na kojima možete igrati igirice, čitati članke, izrađivati stvari na temu Earth day. Sve u svemu zabavljati se i vježbati engleski.

http://funschool.kaboose.com/globe-rider/earth-day/

http://www.planetpals.com/earthday.html

Različite prezentacije možete pogledati ovdje:



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Dubravka Uzelac Mezdjić   datum: 22. 4. 2013.

Tražilica

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Korisni linkovi

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 1. 2011.

Ukupno: 373432




preskoči na navigaciju