Predmeti
OŠ Gradec
Fizika
MARTINA PERIŠA PISK
Više informacija
Nastava fizike treba učenicima omogućiti:
• razumijevanje prirodnih pojava
• osnovno poznavanje metoda i tehnika znanstvenoga istraživanja prirode
• primjenu usvojenih spoznaja iz fizike u svakodnevnom životu, tehnici i proizvodnji
• razvijanje sposobnosti znanstvenoga mišljenja i samostalnoga rješavanja problema
Hrvatski jezik
BILJANA MATIŠIĆ, ANDREJA JERKOVIĆ TARE
Tehnička kultura
Lucija Antolković
Više informacija
Cilj je nastave tehničke kulture izgraditi djelatni, poduzetnički i stvaralački tehničko–tehnološki način mišljenja te osposobiti učenike za prepoznavanje i korištenje tehničkih tvorevina životnog okružja.
ZADAĆE
Opća je zadaća nastave tehničke kulture navesti učenike na prvu primjenu svekolikih znanja u tehnici i tehnologiji i razvoj opće tehničke kulture koju čine znanje i djelovanje.
Pojedinačne zadaće jesu:
- upoznati učenike s vrstama životnog okružja, njihovim svojstvima i zadaćom tehnike
- objasniti pojmove tehnike, tehnologije, tehnološkog i radnog procesa
- da učenici spoznaju značaj izražavanja tehničkim crtežom te razviju elementarna umijeća izrade i znanje čitanja jednostavnih crteža (npr. tlocrta graditeljskih objekata, plana grada, ponudbenih i sklopnih crteža tehničkih tvorevina)
- upoznati vrste, svojstva, postupke obrade i primjenu najznačajnijih gradivnih materijala za izradu tehničkih tvorevina
- da učenici spoznaju značenje sile, rada i energije, vrste oblika i izvora energije te korištenje energije za obavljanje rada u različitim djelatnostima
- spoznati temeljne vrste tehničkih tvorevina, znati njihovu uporabu i moći ih prepoznati u okružju
- da učenici razviju elementarno umijeće pisanja s pomoću računala, slanja poruka i traženja obavijesti na internetu
- postići naviku korištenja tehnološkog algoritma rada, koji uključuje sve sastavne elemente tehničko-tehnoloških sadržaja, pri izvođenju poslova na primjerima radnih vježbi izrade tehničkih tvorevina
- prepoznati moguća zanimanja u tehničko– tehnološkoj djelatnosti različitih područja
- omogućiti učenicima s posebnim potrebama (oštećenog vida, sluha, otežane glasovne komunikacije, tjelesne invalidnosti, lakše mentalne smetnje, poremećaji u ponašanju) sudjelovanje u radnim vježbama i postizanje uspjeha u odabranim tehničko– tehnološkim sadržajima obrazovanja i rada
- omogućiti učenicima upoznavanje sadržaja iz predloženog izbornog programa u svrhu zadovoljenja njihovih pojedinačnih interesa.
Informatika
Ivana Bačani, BOŽICA POLOUCKI
Više informacija
Ciljevi:
- osposobljavanje učenika za primjenu osnovnih informatičkih znanja u svakodnevnom životu s osobitim naglaskom na primjenu stečenih znanja u struci
- ovladavanje vještinom rada računalom, ovladavanje informatičkom tehnologijom
- stjecanje osnovne informatičke pismenosti do razine rješavanja jednostavnih problema uz primjenu informatičke tehnologije
- stjecanje i razvijanje logičkih i keativnih sposobnosti u odabiru i oblikovanju algoritama, u kodiranju, testiranju, popravljanju i dokumentiranju programa pisanih u nekom od programskih jezika
- samostalno služenje različitim izvorima informacija u školi i izvan nje
- upoznavanje društvenih ciljeva i dimenzija informatizacije
- upoznavanje mogućnosti i prednosti komunikacije računalom
- razvijanje pravilnog odnosa prema upotrebi i zaštiti programa i podataka
- uočavanje uloge skupnog rada u informatici
Zadaci:
- učenicima iznijeti podatke o računalima, njihovoj povijesti, građi i primjeni u struci
- znati prepoznati dijelove osnovne konfiguracije računala i opisati njihovu funkciju
- samostalno spojiti osnovne osnovne dijelove računala i pravilno ga uključiti i isključiti
- znati samostalno koristiti računalo pri pisanju različitih tekstova i obradi tekstova
- znati spremiti podatke i ponovo ih pronaći i uporabiti
- razviti sposobnost služenja računalom pri uporabi raznih baza podataka
- služiti se gotovim tabličnim proračunima
- koristiti izvore informacija dostupne uz pomoć računala
- samostalno upotrijebiti računalo pri rješavanju jednostavnijih zadataka u sklopu struke s pomoću aplikacijskih računalnih programa
- komunicirati s drugim osobama pomoću računala
- primijeniti stečena znanja, dopunjavati ih i razvijati u svakodnevnoj praksi
- (naučiti učenike da se samostalno služe računalom u izradi dokumenata, izračunskih tablica, jednostavnih baza podataka, pretraživanjem Interneta s ciljem primjene stečenih znanja u područjima konkretnog zanimanja)
Matematika
ĐURĐICA VOJNIĆ KORTMIŠ, MIA MIKECIN
Više informacija
Ciljevi nastave matematike u osnovnoj školi su:
– usvajanje osnovnih matematičkih znanja potrebnih za razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi i društvu,
– stjecanje šire obrazovne osnove potrebne za lakše razumijevanje i usvajanje drugih sadržaja prirodnih i društvenih znanosti,
– osposobljavanje za nastavak školovanja i primjenu usvojenog znanja u svakodnevnom životu, postupno svladavanje osnovnih elemenata matematičkog jezika,
razvijanje sposobnost izražavanja općih ideja matematičkim jezikom, razvijanje pojmovnog i apstraktnog mišljenja te logičkog zaključivanja,
– usvajanje metoda matematičkog mišljenja koje se očituje u preciznom formuliranju pojmova i algoritamskom rješavanju problema
– razvijanje smisla i potrebe za samostalni rad, odgovornost za rad, točnost, urednost, sustavnost, preciznost i konciznost u pismenom i usmenom izražavanju.
Nastavne cjeline u 5. razredu:
1. Prirodni brojevi
2. Djeljivost prirodnih brojeva
3. Skupovi točaka u ravnini
4. Opsezi i površine
5. Razlomci
6. Decimalni brojevi
Nastavne cjeline u 6. razredu:
1. Razlomci
2. Trokut
3. Cijeli brojevi
4. Racionalni brojevi
5. Linearne jednadžbe
6. Četverokut
Nastavne cjeline u 7. razredu:
1. Koordinatni sustav u ravnini
2. Proprocionalnost i obrnuta proporcionalnost
3. Postoci
4. Statistika i vjerojatnost
5. Mnogokuti
6. Sličnost trokuta
7. Krug i kružnica
8. Sustav dviju linearnih jednadžbi s dvije nepoznanice
9. Jednadžba pravca
10. Linearna funkcija
Nastavne cjeline u 8. razredu:
1. Kvadriranje, korjenovanje i potenciranje
2. Pitagorin poučak
3. Realni brojevi
4. Preslikavanja ravnine
5. Točke, pravci i ravnine u prostoru
6. Geometrijska tijela
Zadaci za vježbu
http://www.homelearningmath.com/zadaci.hr/ – na stranicama možete pronaći različite zadatke za vježbu
GeoGebra-Windows-Installer-3-2-46-0.exe
Glazbena kultura
Josipa Oštreš
Likovna kultura
Sanja Tarandek
Povijest
Sanjica Siščan
Više informacija
Prošećite kroz virtualni muzej starog Egipta: http://www.virtual-egyptian-museum.org/
Pogledajte 3D prikaze povijesnih graditeljskih čuda: http://www.3dancientwonders.com/
Upoznajte kulturu i umjetnost prošlih vremena: http://www.tigertail.virtual.museum/TIG/L_View/TVM/E/Ancient/
Hrvatski muzeji na Internetu: http://www.mdc.hr/hr/muzeji-u-hrvatskoj/muzeji-hrvatske-na-internetu/
Geografija
Damir Ostreš
Biologija / priroda
Danijela Črnec, Branka Katanović
Kemija
Branka Katanović, Danijela Črnec
Engleski jezik
Zdravko Jovanović, Julijana Ravić, Mateja Somođi Podolski
Njemački jezik
Tea Lovrić
Tjelesna i zdravstvena kultura
Hrvoje Radin, MATEJA ORLOVIĆ
Vjeronauk
Petra tirić, Andreja Koščević Fugaj, IVAN TURKALJ
Više informacija
Katolički vjeronauk u školi ostvaruje temeljno načelo pedagogije vjere, tj. načelo »vjernosti Bogu i vjernosti osobi« (čovjeku). U Isusu Kristu se ostvaruje živa i savršena veza Boga s čovjekom i čovjeka s Bogom, pa je Krist temeljni zakon cijeloga crkvenog života i kateheze.
Katolički vjeronauk u školi nije tek puko posredovanje informacija i znanja, nego on obuhvaća učenika u totalitetu njegove osobnosti, tj. nastoji obuhvatiti sve bitne odgojno-obrazovne ciljeve koji omogućuju učenje, izgradnju stavova, slavljenje te životno ostvarenje i svjedočenje vjere u osobnom i društvenom životu učenika.
Jednostavan put!
Plod tišine je molitva.
Plod molitve je vjera.
Plod vjere je ljubav.
Plod ljubavi je služenje.
Plod služenja je mir!”
(Majka Tereza)