Naslovnica
Vrati me korak natragKreativni učitelj - početna stranica
Piramida priče
AUTORICA: Donna Calder, Bullhead City Intermediate School, Bullhead City, Arizona
 
RAZREDNI STUPANJ/PREDMET:  Svi razredni stupnjevi uz preinake za prve razrede: čitanje/jezične vještine
 
PREGLED: Ovom strategijom pomaže se učenicima pri boljem razumijevanju. Može se upotrijebiti za osobine lika i odnose s drugim likovima.
 
SVRHA:  Uvjeriti se da su učenici shvatili priču

CILJEVI: 
Učenici će moći:
  1. pročitati i razumjeti nit priče
  2. iznijeti problem u priči 
  3. dati rješenje problema
MATERIJALI:  Projektor, slajdovi, papir i olovke
 
AKTIVNOST: Pripreme za prikazivanje projektorom neka obave učenici prvih nekoliko puta kao razrednu aktivnost. Kasnije, učenici to trebaju učiniti samostalno.

                     PIRAMIDA PRIČE
                        1. ____
                     2. ____  ____
                  3. ___  ____  ____
                4. ___  ___  ____  ____
            5. ____  ____  ____  ____  ____
         6. ____  ____  ____  ____  ____  ____
      7. ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____
   8. ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____  ____
 
Neka učenici upotpune piramidu podacima iz donjih uputa.
Na crti  1.  napišite ime glavnog lika
           2.  dvije riječi za opis glavnog lika
           3.  tri riječi za opis mjesta radnje
           4.  četiri riječi za utvrđivane teme/problema u priči
           5.  pet riječi za opis jednog događaja u priči
           6.  šest riječi za opis drugog događaja
           7.  sedam riječi za opis trećeg događaja
           8.  osam riječi za opis rješenja problema
 
Što učenici više rade na toj aktivnosti, to će im postajati lakša. Neka učenici napišu rečenicu za svaku od navedenih praznih crta tako da broj praznih mjesta bude količina riječi za svaku rečenicu. Zatim mogu napisati rečenicu za svaki prazan prostor u svakom redu.

SAŽETAK:  Poslužite se ovom piramidom kao idejnim planom sažetka priče.
Jadranka Žderić
Medijska kultura djece i mladih
Mogućnosti i ograničenja
19,5 × 24,5 cm, 256 stranica;
meki uvez, cijena 120 kn

  • Teorijska razmatranja
  • Upoznavanje s hrvatskom i svjetskom praksom
  • Metodičke radionice (velika škola pripreme školskih tiskovina)
  • Savjetovališta za roditelje i učitelje
  • Ogledni tekstovi novinara, književnika...

Davno je Jan Amos Komensky u svojem djelu Didactica Magna napisao: Da bi se sve lakše pamtilo, čula trebaju raditi što više. Na primjer: sluh valja stalno povezivati s vidom, govor s rukom, ne samo na taj način što ćemo pričati ono što trebaju znati da bi im ušlo kroz uši, već što ćemo i slikati da bi im se stvari mogle kroz oči stisnuti u pamet. Ljude valja učiti, do najveće moguće mjere, da svoje znanje ne crpu iz knjiga, već da proučavaju nebo i zemlju, hrastove i bukve, tj. da proučavaju i ispituju same stvari, a ne tuđa zapažanja o stvarima.

Vrijedi li ta njegova preporuka i danas u informatičkom vremenu kad kola nevjerojatan broj informacija i nudi se niz gotovih rješenja? Omogućuju li društvene okolnosti sporo, postupno učenje koje će odgovarati čovjekovoj prirodi, odnosno pojedinoj njegovoj razvojnoj fazi te koja je pozicija škole u tim brzim društvenim promjenama.

Autorica tako pokušava otkriti na koji način suvremeni mediji (tiskovine, televizija, internet, kompjutorske igre.) utječu na proces učenja te komunikaciju tzv. starim medijima (knjiga, muzej.). Ovo je pokušaj otkrivanja metodičkih načina spajanja komunikacije raznovrsnim medijima poštujući sve pozitivne razvojne aspekte, ali i upozoravajući na potrebu zaštite djece i učenika od raznovrsnih oblika zloporaba.

[Ulomci iz recenzije Dragutina Lučića]
Propitujući vještine i strategije medijskog školovanja, blagotvoran, ali i razoran utjecaj, osobito elektroničkih medija - televizije i interneta - na razvoj djece, autorica postavlja niz suvislih moralnih, odnosno praktičnih pitanja na koja nudi i isto toliko socijalno odgovornih odgovora ponajprije upućenih roditeljima i učiteljima, a onda, dakako, na način primjeren njihovoj dobi, i djeci.

Pred nama je elaboracija koja nije tek puko izolirano teoretiziranje o medijima i sentimentalno zdvajanje nad sudbinom slabih i nejakih, nego smireno promišljanje koje ni u jednom jedinom trenutku ne zaboravlja da se krize, poteškoće, nesporazumi, negacije mogu i imaju razriješiti u socijalno odgovornoj praksi.

kolumnist:
Goran Marjanović
Goran i gosti
kolumnist:
Maja Matković
Mama Maja mirotvorac
Znam što želim
Sretna knjiga - Internet trgovina